Geen producten
Prijzen zijn incl. btw
Aan de hand van uw chassisnummer kunt u zien welk type brommobiel u heeft.
Hieronder hebben we dit voor u weergegeven, zodat u gericht kunt zoeken naar onderdelen.
VLGC33VBO | 300 | JS20FD | NOVA |
VLGC33VBA | 300 Evolution | JS16FD | AMBRA |
VLGC03VBO | Mac 300 | JS28FD | X-TOO DIESEL |
VLGC18VBO | Mac 340 E | JS42FD | X-TOO S |
VLGE34VBA | 400-4 | JS34CR | X-TOO R CDI |
VLGC34VBO | 400 | JS3002 | X-PRO |
VLGC34VBA | 400 Evolution | JS40FD | OPTIMAX |
VLGC04VBO | Mac 400 | JS34MPE | X-TOO R MPE |
VLGE44VBA | 500-4 | JS34FD | X-TOO R |
VLGC45VBA | 500 Evolution | JS44FD | X-TOO RS (met Lombardini progress motor) |
VLGC45VEA | 500 Evolution | JS44CR | X-TOO RS (met Lombardini DCI motor) |
VLGC15VBO | Mac 500 | JS36CR | IXO |
VLGE24VBA | Minivan 500-4 | JS36FD | IXO |
VLGE64VBA | Pick-Up 500-4 | JS32FD | X-TOO MAX DIESEL |
VLGK34VBA | AIXAM A.721 | JS32MP | X-TOO MAX MPE ESSENCE |
VLGK44VBA | AIXAM A.741 | AL0520 | BE TRUCK |
VLGK04VBA | AIXAM SCOUTY | LS0820 | BE TRUCK X4 350 |
VLGK04VBA----- | AIXAM SCOUTY R | JS22FD | BE UP ancienne version |
VLGK24VBA | AIXAM CROSSLINE VSP | JS22MP | BE UP ESSENCE |
VLGK34VBR.............. | AIXAM CITY Z402 | JS22FD | BE TWO |
VLGK44VBR............... | AIXAM ROADLINE Z402 | AL5610 | BE FOUR 320 |
VLGK24VBR.............. | AIXAM CROSSLINE Z402 | 5640BT | BE FOUR 350 |
VLGK34VBR.............. | AIXAM CITY SPORT Z402 | P18100 | BE FOUR 220SP |
VLGK04VBR.............. | AIXAM SCOUTY Z402 | P18100 | BE FOUR 220 |
VLGK34VBS...... | AIXAM CITY S Z402 | P72CAO | BE FOUR 180 |
VLGSV43AF......... | CITY | P70C10 | BE FOUR 50 HR |
VLGSV42AF.......... | CROSSLINE | Q4 | BE FOUR 50 |
VLGSV43AF.......... | GTO | AL2020 | BE PRO 300 |
VLGSV45AF....... | CROSSOVER | LU2060 | BE PRO 350 |
VLGSV41AF....... | COUPE | P72AAO | BE PRO 180 |
VLGSV42SF | Crossline vision 2013 |
VLGSV45RF | Crossover vision 2013 |
VLGST65RE | Crossover GT vision 2013 |
VLGST65RF | Crossover GT vision 2013 |
VLGST95RE | Crossover GTR vision 2013 |
VLGST95RF | Crossover GTR vision 2013 |
VLGSV43RF | City vision 2013 |
VLGSVH3RE | E-City vision 2013 |
VLGSV41RE | Coupe vision 2013 |
VLGSVH1RE | E-Coupe vision 2013 |
VLGSVH1RF | E-Coupe vision 2013 |
VLGUV53AF | City Sensation 2016 |
VLGUV51AF | Coupe diesel Z482 Sensation 2016 |
VLGUT61AF | Coupe diesel Z602-E4B Sensation 2016 |
VLGUV52AF | Crossline Sensation 2016 |
VLGUT62AE | Crossline GT |
VLGUVJ1A | E Coupe sensation 2016 |
VLGUT62AF | E Coupe sensation 2016 |
VLGUV53BF | Minauto |
VLGUV52BF | Minauto Cross |
VF9DVB | Divane | VMSCH2200 | Barooder |
VF9DPB | Opale | VMSCH1600 | Media |
HF9BLX | Transporter | VMSCHJF | Stella |
VF9XLD | VX550 | CH2 |
VGP09Y2DB | Abaca | VH861BCDA (Paris) | M.Go |
VGP08Y2DB | Albizia | VH861BYDA (1E SXI) | |
VGP97BLY / VGP97BOY | Titane | VH861BBCDA (2e SXI DCI) | |
VH851XLSA | MC1 | ||
VH852X4SA/VH852XXS | MC2 | ||
VH840BBL | Virgo | ||
CH840PBL | Practic |
ZD500 | Sulky | VHJCE75M | Spacia | 2D6EKELM | Eke |
Steeds opnieuw worden wij geconfronteerd met het feit dat men verkeerde informatie verstrekt over het bouwjaar / de ouderdom van een brommobiel.
Vooral op diverse verkoopsites worden brommobielen aangeboden met bouwjaar 2005 terwijl deze veel ouder zijn. Weliswaar staat dan op het kentekenbewijs (kentekenbewijs deel 1A en deel 2) dat de eerste toelating en/of datum eerste afgifte in Nederland 2005 is, maar op deel 1A staat onder het kopje bijzonderheden vaak de tekst: "Deze brommobiel is eerder in gebruik genomen dan onder de datum eerste toelating vermeld".
Helaas wordt dit niet altijd gelezen en daar wordt dan ook handig ge- of misbruik van gemaakt.
Alleen als deze tekst niet staat afgedrukt op het genoemde kentekenbewijs dan kunt u er van uitgaan dat de datum eerste toelating ook daadwerkelijk het bouwjaar weer geeft. In alle andere gevallen is het verstandig om contact op te nemen met uw dealer of de importeur van de bewuste brommobiel.
Helaas is het met de invoering van de nieuwe kentekencard de opmerking: "Deze brommobiel is eerder in gebruik genomen dan onder de datum eerste toelating vermeld" komen te vervallen en staat daarop alleen de datum eerste toelating vermeld. Alleen voor brommobielen die na 2006 nieuw op kenteken zijn gezet kunt u daar waarde aan toe kennen.
Stap 1. Draai de centrale bout los (bij voorkeur met een luchtsleutel)
Stap 2. Neem een dunne lange beitel of lange schroevendraaier en steek deze
tussen de motorkoppeling en het vliegwiel.
Let op:
a. Deze steel van deze beitel of schroevendraaier moet zo dus zijn dat deze zonder problemen
tussen de motorkoppeling en het vliegwiel past zonder dat de wang van de motorkoppeling
wordt verbogen.
b. De kop van de beitel of schroevendraaier moet zodanig worden geplaatst dat deze
tussen een bout kop ( waar het vliegwiel aan de motor is gemonteerd) en de binnenste
opstaande rand van de motorkoppeling komt te liggen. (Zie video)
Stap 3. Sla nu een moker of stevige hamer op de beitel of schroevendraaier zodat de
motorkoppeling los schiet van de conus waarop deze zit vast geklemd.
(Uw beitel of schroevendraaier ligt nu immers tussen de bout kop van het
vliegwiel en de binnenste ring van de motorkoppeling, de conuciteit van dit stuk
gereedschap zorgt ervoor dat de twee delen van elkaar worden gescheiden)
Uiteraard kunt u ook gebruik maken van een speciale trekker.
- Zwarte draad = min (massa)
- Rode draad krijgt stroom via het contact (dus zodra de brommobiel op contact wordt gezet)
- Witte draad, dit is de schakeldraad, deze krijgt even stroom (een puls)
(als er langdurig stroom op de witte draad wordt gezet dan verbrand de stopsolenoid)
De pen van de stopsolenoid wordt aangetrokken (in) tijdens het starten en blijft tijdens het draaien van de motor op deze stand staan.
Als de motor wordt uitgezet wordt de stroomop de rode onderbroken en komt de pen naar buiten en wordt de brandstof toevoer onderbroken.
Het te spuiten oppervlak moet schoon en droog zijn, ontvet het te behandelen gedeelte met een ontvetter.
De spuitbussen zijn voorzien van verf op thinnerbasis.
1. Vul eventuele oneffenheden op met plamuur of filler.
2. Schuur tot een mooi glad resultaat met eerst korrel 400/800 en daarna met korrel 1200.
3. Plak alle gebieden die niet worden gelakt met afplaktape en kranten, zorg dat je de lak kunt uitwaaieren naar goed gedeelte.
4. Eventueel (hecht)primer aanbrengen (bij kunststof delen kunststof primer gebruiken). Houd de spuitbus met primer op ongeveer 20/30cm afstand en breng een aantal dunne lagen primer, met intervallen van 20 minuten, aan. Daarna licht schuren korrel 2000.
5. Schud de spuitbus autolak krachtig gedurende 2 minuten. Laklaag aanbrengen in meerdere dunne lagen, wacht tussen de lagen ongeveer 10 minuten, ga door tot het geheel goed is gedekt.
6. Metallic lak is mat en moet afgewerkt worden met door blanke lak. Na 20 minuten de blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen en een beetje “uitnevelen” over de bestaande laklaag.
LET OP!
1K blanke lak is gevoelig voor vocht. Zorg voor een droge en warme ruimte om de lak aan te brengen. Mochten er toch witte vochtplekken zijn ontstaan dan kun je deze wegwerken met een fohn.
2K blanke lak is veel minder vochtgevoelig.
7. 24-48 uur laten drogen afhankelijk van temperatuur, daarna het geheel licht schuren met waterproof schuurpapier korrel 2000. (Pas op dat je niet door de blanke laklaag heen schuurt).
8. Is het geheel mooi glad, dan eventueel polijsten met Commandant nr. 4 of Paint-Renovator van Autoglym.
9. Als laatste de hele auto in de was zetten ter bescherming.
Veel succes,
Team Brommobielsloperij
Benodigde producten:
Ontvetter
Plamuur en/of filler
Kunststof) primer
Droog schuurpapier (korrel 400/800, 1200 en 2000)
Waterproof schuurpapier (korrel 2000)
Afplakband
Spuitbus autolak in kleur
Spuitbus 1K of 2K blanke autolak (bij metallic kleur)
Polijst middel (commandant nr 4 of Paint-Renovator van Autoglym
Autowas
Het programmeren van de afstandsbediening met 3 knoppen
Stap 1: Ontkoppel de accu.
Stap 2: Zorg dat de batterij in de afstandsbediening zit en monteer de accuklem.
Stap 3: Druk binnen maximaal 3 seconden op de knop 'sluiten' (dit is een rood of groen lampje) de deuren sluiten.
Stap 4: Wacht 30 seconden en blijf met de afstandsbediening in de buurt van het voertuig.
Het programmeren is voltooid
* als het systeem niet werkt, herhaal de bovenstaande procedure dan maximaal 3 keer.
LET OP: Wanneer de accupool losgekoppeld is geweest i.v.m. werkzaamheden, kan het mogelijk zijn dat de afstandsbediening opnieuw geprogrammeerd moet worden.
Programmeren van het display
Procedure voor het programmeren:
Let op dat de portierschakelaar werkt (de binnenverlichting is dan aan).
Laat het linkerportier open tijdens het programmeren.
De onderstaande 3 acties moeten binnen 3 seconden verricht worden (per actie).
Stap 1: Druk op de setting knop op het display (1) en houdt deze ingedrukt.
Stap 2: Draai de sleutel op de 'accessoire' stand ('A' positie op het contactslot)
Stap 3: Druk op de 'contact' stand ('M' positie op het contactslot) en houdt de knop meer dan 5 seconden ingedrukt. Er verschijnt een letter, dit betekend dat u in het menu zit.
Menu 1: Instellen taal.
- Druk kort op de knop (1) A = (Engels, Mijlen)
- Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.
Menu 2:
- Kies 1 t/m 5 (fabrieksinstelling: 3)
- Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.
Menu 3:
- Druk kort op de knop om de juiste brandstof te selecteren.
> M.Go 2 heeft extra mogelijkheden: D1= Progress D2= DCI
- Druk langer om te bevestigen. U gaat automatisch weer uit het menu.
LET OP: Als bij het instellen van de brandstof gekozen wordt voor benzine of elektrisch, dan werkt het gloeisysteem niet.
Merk | Model/ Type | Artikelcode | EPCOUR | |
Aixam | 300 | 3003 | A300 | |
A 540 Twin / 1e modellen A400 | 2644 | EPCour022 | ||
400 (1e model) | 2644 | EPCour022 | ||
na VLGCVB000027779 | 2200 | EPCour038 | ||
400-4 | 2200 | EPCour038 | ||
400 Evolution | 2200 | EPCour038 | ||
500- serie | 2200 | EPCour038 | ||
A 721/741/Crossline (2005) | ||||
oud model koppeling | tot VLGK44VBAA3091607 | 2200 | EPCour038 | |
nieuw model koppeling | na VLGK44VBAA3091608 | 2820 | EPCour042 | |
Aixam serie (2008) | 2820 | EPCour042 | ||
Aixam serie ( 2010) | tot VLGS42AFA…3129400 | 2820 | EPCour042 | |
tot VLGS42AFC…3129390 | 2820 | EPCour042 | ||
na VLGS42AFA…3129401 | 4925 | EPCour044 | ||
na VLGS42AFC…3129391 | 4925 | EPCour044 | ||
Aixam serie (2013) | 4925 | EPCour044 | ||
Mega 400 ( vlakke neus) | alle modellen | 3254 | EPCour037 | |
Mega 400 ( met neus) | tot VLGN94VBAM2010842 | 2200 | EPCour038 | |
oud model koppeling | tot VLGN94VEAM2010842 | 2200 | EPCour038 | |
nieuw model koppeling | na VLGN94VBAM2010843 | 2820 | EPCour042 | |
na VLGN94VEAM2010843 | 2820 | EPCour042 | ||
D-Truck 400 | 4925 | EPCour044 | ||
Amica | 1000 | 2886 | 704039 | |
1100 | 1942 | 704036 | ||
1250 | 2886 | 704039 | ||
Arola | 16/20/40 Sachs | 1145 | 21x10x690 V-XZ | |
16/20/40 Honda | ||||
Bellier | VX 550 | 1117 | EPCOUR025 | |
Divane | Yanmar motor | 1090 | EPCOUR028 | |
Transporter | 1117 | EPCOUR025 | ||
Opale I en II ( Yanmar) | Yanmar motor | 1090 | EPCOUR028 | |
Jade | 3987 | EPCOUR040 | ||
Docker | 3987 | EPCOUR040 | ||
Canta | Honda | met 2e type IBC bakkop. | 2885 | 704040 |
Cassalini | Ydea | voor 2007 | 1090 | EPCOUR028 |
na 2007 | 2513 | EPCOUR029 | ||
Sulky | 1942 | 704036 | ||
Sulky | Honda motor | 2885 | 704040 | |
M10 | 3987 | EPCOUR040 | ||
Chatenet | Stella 214 | 1092 | EPCOUR027 | |
Media | 1092 | EPCOUR027 | ||
Barooder | Lombardini | 1092 | EPCOUR027 | |
Yanmar | 2513 | EPCOUR029 | ||
Chanelle CH26 | 2513 | EPCOUR029 | ||
Chanelle CH27 | 3987 | EPCOUR040 | ||
Due(1) | Zie Ligier / Microcar voor type | |||
Due(2) | Zie Ligier / Microcar voor type | |||
Erad | Spacia | 1216 | EPCOUR024 | |
Spacia met Yanmar | 1093 | EPCOUR022 | ||
of | 1092 | EPCOUR027 | ||
Grekav | Eke | 3984 | EPCOUR033 | |
Sonique | 3989 | EPCOUR042 | ||
JDM | Titane I,II en III | 2513 | EPCOUR029 | |
Roller koppeling Stilfreni | 1090 | EPCOUR028 | ||
Albizia | 2513 | EPCOUR029 | ||
Abaca | 2513 | EPCOUR029 | ||
JDM Aloes met Yanmar | 3987 | EPCOUR040 | ||
JDM Aloes met DCI | 4166 | EPCOUR045 | ||
Roxsy | met Yanmar | 3987 | EPCOUR040 | |
Xheos | met Yanmar | 3987 | EPCOUR040 | |
Ligier | ||||
Optima Serie 7 | Lombarini 325 | PBX 8612 | ||
Ruggerini 654 | PBX 12912 | |||
Robin 264 | PBX 12929 | |||
Optima | Robin 264 V1 | PBX 12410 | ||
Robin 264 V2 | PBX 8607 | |||
Sachs | 2542 | EPCour021 | ||
Optima II | 1122V8620 | |||
Optimax | 1122V8620 | |||
Modelle AB | 1122V8620 | |||
GL162 | 4146 | EPCour026 | ||
Ambra | 4146 | EPCour026 | ||
Nova (1) | 4146 | EPCour026 | ||
Nova (2) | vanaf 00018333 | 3984 | EPCour033 | |
X-Too JS28 | tot 0013211 | 3984 | EPCour033 | |
X-Too JS28 | 00013211 t/m 00013492 | 4164 | EPCour043 | |
X-Too JS28 | 00013492 t/m 00013825 | 3984 | EPCour033 | |
X-Too JS28 | vanaf 00013826 | 4164 | EPCour043 | |
X-Too max JS32 | tot 00008604 | 3984 | EPCour033 | |
X-Too max JS32 | vanaf 0008605 | 4164 | EPCour043 | |
X-Too JS34 Focs 502 | 3987 | EPCour040 | ||
X-Too JS34 DCI442 | 3639 | EPcour041 | ||
Optimax JS40 Focs 502 | 3987 | EPCour040 | ||
Optimax JS40 DCI 442 | 3639 | |||
JS 40 Primo | 3987 | EPCour040 | ||
Due JS42 | 3987 | EPCour040 | ||
Due JS42 | 3987 | EPCour040 | ||
Due JS44 | 4164 | EPCour043 | ||
Due CR34(DCI) | 4164 | EPCour043 | ||
IXO CR36 Focs 502 | 3987 | EPCour040 | ||
IXO CR36 DCI422 | 3639 | EPcour041 | ||
IXO CR36 DCI 492 | 3639 | EPcour041 | ||
X-Pro | 4146 | EPCour026 | ||
JSRC Focs 505 | 4164 | EPCour043 | ||
JSRC DCI 442 | 4164 | EPCour043 | ||
JSRC DCI 492 | 4164 | EPCour043 | ||
JS50 Focs 502 | 3987 | EPCour040 | ||
JS50L DCI | 3639 | EPcour041 | ||
Microcar | ||||
Lyra | ||||
Virgo I,II en III | 2069 | EPCour027 | ||
Due(1) | Lombardini Progress | 3987 | EPCour040 | |
Due(2) | ||||
Cargo | ( Optimax) Focs | 3987 | EPCour040 | |
DCI | 3639 | EPCour041 | ||
MC1/ MC2 | Lombardini | 2069 | EPCour027 | |
Yanmar | 2552 | EPCour029 | ||
M.Go (1) | Lombardini DCI/Progress | 4164 | EPCour043 | |
Yanmar | 3639 | EPCour041 | ||
M.Go (2) Lombardini | Focs502 | 4164 | EPCour043 | |
DCI442 | 4164 | EPCour043 | ||
DCI492 | 4164 | EPCour043 | ||
M.Go (3) | Progress | 3987 | EPCour040 | |
DCI | 3639 | EPCour041 | ||
F8C coupe | alle motoren | 4164 | EPCour043 | |
M8 | alle motoren | 4164 | EPCour043 | |
Flex | transporter | x | x | |
Piaggio | M 500 | |||
MK 500 | 2514 | EPCOUR033 | ||
Tasso | Bingo | 3338 | EPCOUR021 | |
King | 3338 | EPCOUR022 | ||
T3 King | 1117 | EPCOUR025 | ||